Wednesday, November 10, 2010

Interviul


Uh..azi  încep cu o înfrângere..am mai primit un refuz..nu e primul dar sper şi nici ultimul..

Posturi, interviuri, aprecieri, dezamagiri..

Intervievarea pentru un post nu asigură obţinerea lui, însă apropie substanţial de înţelegerea cerinţelor înaintate de angajator..fresh absolvenţii, în rândul cărora m-am inscris şi eu recent, nu au multe şanse, fapt de care nu sunt anunţaţi decât atunci cind primesc prima scrisoare cu fraze de genul :

At this point, after the interview and final short list of candidates, we regret to inform you that we will not be pursuing your application any further at this time. We appreciate your interest ...

Dureros?! nuuu..

Neclar?! mhm..

Şi totuşi de ce oare ar trebui s-o obţinem din prima?! Ba chiar e interzis..aprecierea productivă a eşecului dizolvă subiectivitatea, reduce mila, trezeşte încăpăţinare..perfect pentru un tânăr şomer :)

Dar am fost..am vorbit..am demonstrat..m-am „vândut”..am încercat să par cât mai calmă şi cât mai natural cointeresată în noul post chiar dacă eram clueless..ţineam să-mi estimez valoarea conform unui protocol străin, cel al angajatorului..să mă fac memorabilă chiar dacă deja pierdusem..am ars poduri..am decis..mi-am ales singură spaţiul..am învaţat!

Acum banalul: „de-ar fi sa reîncep maratonul aş face-o diferit!"

Astfel:

        1. contează atitudinea: am încredere-schimb lumea!
        2. decisivă e dorinţa: vreau, pot, fac!
        3. echiparea tehnică: fie interviul un alt examen de stat, sint gata?
  4. motivare clară: aplic pentru postul X deoarece elefantul, din visul meu de azi noapte, mi-a zis că, dacă nu privesc câte 37 minute zilnic imaginea din geamul ăsta, nu voi fi fericit..bizar?! exact!..astfel erau interpretate de către angajator fiecare din acele prezumţii motivatorii copilăreşti propuse de mine..reacţie total îndreptăţită..

motivare=ceea ce se vrea auzit de la mine+ceea ce vreau eu să aud de la mine  

Simt că nu voi lăsa subiectul fără o abordare temeinică, însă nu acum..în ianuarie..când voi primi job-ul :)

To be continued..

2 comments:

  1. Cei care te-au refuzat nu au inteles ce comoara esti tu!
    Eu cred ca iti vei gasi alt lucru mai decent, cu un spatiu de lucru confortabil si un salariu mult mai bun decit ti-ai putea imagina.
    Principalul sa ai rabdare si incredere in propriile puteri. Eu tin pumnii pentru tine!

    ReplyDelete
  2. multumesc Elena :) apreciez mult suportul..

    ReplyDelete